REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

określający ogólne warunki korzystania ze sklepu zofiazlasu.pl/sklep

I. Definicje

  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  • Sklep – sklep internetowy „zofiazlasu.pl”, działających pod adresem
    https://zofiazlasu.pl/sklep , za pośrednictwem którego zawierana jest umowa
  • Sprzedawca – Firma „Zofia Walicka Zofia z Lasu” zarejestrowana pod numerem NIP: 9512597709, REGON: 528807290 z siedzibą przy ulicy: Czysta 3, 02-878 Warszawa
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka osobowa nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu w Sklepie.
  • Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Strona – stroną Umowy jest Klient lub Sprzedawca. W przypadku pojęcia Strony – rozumie się Klienta oraz Sprzedawcę łącznie.
  • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Sprzedaż – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron.
  • Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  • Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej zofiazlasu.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  • Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

II. Postanowienia ogólne

  • Sklep zofiazlasu.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  • Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep zofiazlasu.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  • Każdy Klient z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu zofiazlasu.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

III. Składanie zamówień i zawarcie umowy sprzedaży

  • Sklep zofiazlasu.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  • Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień 24 godziny na dobę przez cały rok.
  • Przed złożeniem zamówienia Klient dokonuje za pośrednictwem Formularza zamówienia ostatecznego wyboru Produktu i jego ilości, a także wybiera sposób odbioru oraz formy płatności, podając przy tym dane do wystawienia faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
  • Złożenie zamówienia odbywa się przy wykorzystaniu przycisku „Dodaj do koszyka”. Poprzez złożenie Zamówienia Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy Sprzedaży.
  • Złożenie zamówienia możliwe jest wyłącznie po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych Klienta umożliwiających realizację Zamówienia.
  • Poprzez kliknięcie ikony „Zamawiam i płacę” Klient akceptuje warunki sprzedaży, właściwości oraz cenę Produktu i zobowiązuje się do zapłaty Ceny oraz kosztów dostawy.
  • Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

IV. Płatności

  • Wszystkie ceny Produktów uwidocznione na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich (PLN).
  • Cena nie zawiera kosztów dostawy. Koszty te obciążają Klienta.
  • Klient dokonuje zamówienia według cen obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian asortymentu sklepu
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w celu modyfikacji lub przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.
  • Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • Za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności HotPay
    • Za pobraniem
  • W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia lub, w przypadku płatności za pobrnaniem, przy odbiorze zamówionego Produktu.

V. Realizacja zamówień

  • Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego wpłynięcie poprzez wiadomość wysłaną na podany przez Klienta adres e-mail.
  • Przyjęcie Zamówienia Sprzedawca potwierdza wysyłając do Klienta kolejną wiadomość e-mail, która zawiera:
    • potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • formularz odstąpienia od umowy,
    • niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  • Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia oferty, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówień, które zostały złożone bez wskazania adresu e-mail lub gdy Klient podał błędny adres e-mail.

VI. Dostawa

  • Dostawa Produktu możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika
  • Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.

VII. Odstąpienie od umowy

  • Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  • Bieg terminu określonego w powyższym punkcie rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie (innej niż przewoźnik).
  • Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres poczty elektronicznej wskazany w niniejszym Regulaminie. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  • Prawo odstąpienia od umowy Sprzedaży przysługuje Konsumentowi zarówno co do części, jak i co do całości Zamówienia.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na wskazany w niniejszym regulaminie adres Sprzedawcy
  • Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do miejsca wskazanego przez Konsumenta, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  • Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta przy złożeniu Zamówienia, chyba że odstępujący Konsument wskaże Sprzedawcy inny sposób zwrotu płatności, a sposób ten nie będzie wiązał się z dodatkowymi kosztami po stronie Sprzedawcy
  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ponosi odstępujący od umowy Sprzedaży Konsument.
  • Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

VIII. Reklamacja produktu

  • Wszystkie Produkty wystawiane w Sklepie są fabrycznie nowe oraz wolne od wad prawnych.
  • W przypadku stwierdzenia wad Produktu, a w szczególności mechanicznego uszkodzenia Produktu lub niezgodności Produktu z zamówieniem, w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym.
  • Reklamację Klient zgłasza pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  • W reklamacji należy podać:
    • numer Zamówienia (lub inne dane pozwalające na identyfikację Zamówienia);
    • dane kontaktowe reklamującego Klienta;
    • opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
  • Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  • Jeśli reklamację złożył Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
  • W razie uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę Konsument może wskazać czy Sprzedawca nieodpłatnie naprawi Produkt lub dostarczy nowy, niewadliwy egzemplarz Produktu. W przypadku, gdy naprawa lub dostarczenie nowego niewadliwego Produktu nie jest możliwa, Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną przez niego Cenę.
  • Klient niebędący Konsumentem może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  • W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, Klientowi przysługuje zwrot kosztów poniesionych w celu dostarczenia Sprzedawcy reklamowanego Produktu.

IX. Pozostałe postanowienia

  • Sprzedawaca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu. Świadczenie tej Usługi Elektronicznej przez Sprzedawcę jest nieodpłatne.
  • Zawartość stron Sklepu stanowi własność Sprzedawcy i jest prawnie chroniona.
  • Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, a są zaproszeniem do składania ofert.
  • Sprzedawca nie udziela w swoim imieniu gwarancji na sprzedawane w Sklepie Produkty. W przypadku, gdy Produkt został objęty gwarancją producenta, informacja o niej będzie zawarta w opisie Produktu.
  • Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w „Polityce prywatności” opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.
  • W przypadku wykrycia zaistnienia lub potencjalnej możliwości zaistnienia incydentu Cyberbezpieczeństwa lub
    naruszenia RODO, Klienci w pierwszej kolejności powinni zgłosić ten fakt Sprzedawcy w celu szybkiego
    usunięcia problemu / zagrożenia i zabezpieczenia interesów wszystkich Klientów Sklepu.

X. Kontakt ze sprzedawcą

  • Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą:
    • drogą mailową: zofiawalicka.bis@gmail.com
    • listownie na adres: ul. Lachmana 7/15 02-786, Warszawa
    • telefonicznie: +48 787 721 494

XI. Postanowienia końcowe

  • Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim, podlegają prawu polskiemu i wszystkie jej postanowienia będą zgodnie z nim interpretowane.
  • Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  • Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Shopping Cart